• Lediga tjänster...

Lediga tjänster

VILL DU JOBBA FÖR VÄNSTERPARTIET I BRYSSEL?

Det finns stora chanser att Vänsterpartiet växer i EU-valet. Det skulle inte bara innebära bättre möjligheter för oss att få igenom vänsterpolitik utan också ett större kansli i EU-parlamentet i Bryssel.

Vilka arbetsuppgifter och tjänster som kommer att utlysas vet vi ännu inte, det avgör valresultatet. Men för att vi snabbt ska kunna komma på plats efter valet öppnar vi redan nu upp för möjligheten att skicka in intresseanmälan för att jobba för Vänsterpartiet efter valet.

VAD KAN DU VÄNTA DIG ?
Du jobbar för att stötta vänsterpartiets EU-parlamentariker. Det är ett politiskt kreativt arbete med utrymme för egna initiativ och idéer men du ingår i ett kansli med gemensam planering och struktur. Arbetstempot är stundtals högt, i synnerhet under veckorna i Strasbourg och arbetstiderna är varierande. Arbetsspråken är svenska och engelska och du kommer att få möjlighet att jobba med personer från andra vänsterpartier och länder. Din bas är Bryssel.

VAD LETAR VI EFTER?
Troligen kommer vi att behöva medarbetare med följande inriktning:

☞ Politiska sekreterare med ansvar att bevaka politik inom specifika utskott
☞ Kommunikatörer med ansvar för sociala medier och kontakter med journalister
☞ Administratörer med ansvar för kalender, mail och bokningar
☞ Samordnare/kanslichef med budget- och personalansvar
☞ Förhandlare med ansvar för samordning gentemot gruppkansliet

Det är ett plus om du som söker har erfarenhet av Vänsterpartiets politik, kan formulera dig i text, är organiserad, stresstålig och kreativ.

LÅTER DET INTRESSANT? KLART DET GÖR !

Skicka in en intresseanmälan och ditt CV senast den 15 MAJ så kan vi återkomma till dig när vi vet vilka tjänster som är lediga!

Maila: [email protected]

…………………………………………………………………………………………………..

Här kan du söka andra jobb i EU-parlamentet:
EU-parlamentets egen rekryteringssida.

Du kan också praktisera i EU-parlamentet:
EU-parlamentets egen praktiksida.