Vänster­partiet i EU-parla­mentet söker politisk sekre­terare

Vänsterpartiet i EU-parlamentet samarbetar med andra vänsterpartier inom ramen för den Förenade Europeiska Vänstern/Nordiska Gröna Vänstern (GUE/NGL), och har ett särskilt nära samarbete med våra nordiska systerpartier Enhedslistan och Vasemmisto/Vänsterförbundet.

Nu söker vi en politisk sekreterare för att ytterligare samordna och förstärka vårt nordiska samarbete inom en rad områden som behandlas i EU-parlamentet,  med fokus på frågor som rör utrikespolitik.

Mer information om Vänsterpartiets arbete i EU-parlamentet kan du hitta här . Mer information om GUE/NGL hittar du här.

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i en internationell miljö, med tydliga politiska målsättningar att göra ett ambitiöst avtryck för Vänsterpartiets och våra nordiska systerpartiers politik.

Dina huvuduppgifter kommer bestå av att samordna arbetet kring utrikespolitiska frågor för de tre nordiska partierna, men även inom andra centrala frågor såsom klimat och mänskliga rättigheter. Du kommer också få i uppdrag att organisera gemensamma aktiviteter, ta fram material och publikationer, och ordna seminarier/webinarier. Du kommer arbeta med alla de tre nordiska partiernas EU-parlamentariker, samt de politiska sekreterarna som arbetar för de nordiska partierna.

Tjänsten är på heltid och tidsbegränsad ett år, med start så snart som möjligt.

Arbetsort är Bryssel, men tjänsteresor förekommer regelbundet. Med anledning av covidpandemin är det dock distansarbete som gäller till en början.

Vi söker dig som har en avklarad universitetsutbildning, eller/och andra icke akademiska erfarenheter som gör dig lämpad för posten. Du sympatiserar med Vänsterpartiets, Enhedslistans, och Vasemmisto/Vänsterförbundets ideologi och politik.

Frågor? Kontakta Jessica Nilsson [email protected]
+ 32 491 760 411

Ansök senast den 19 februari genom att skicka brev och CV till [email protected]