Personal

Förutom Malin Björk arbetar också ett antal rådgivare i Bryssel och i Sverige. Som ensam ledamot är det mycket man ska ha koll på och följa. Varje dag ska brev besvaras, frågor ställas, texter skrivas och möten hållas. Dessutom måste alla sessioner i Strasbourg, där besluten tas, förberedas noga. Utöver det svenska teamet samarbetar vi också med parlamentariker och rådgivare från våra vänsterpartier i Europa. Framförallt med nederländska SP, irländska Sinn Féin, danska Enhedslisten, finska Vänsterpartiet, baskiska Bildu, nederländska Djurpartiet och en fristående tysk ledamot som också arbetar med djurrättsfrågor. Tillsammans bildar vi NGL – Nordiska Gröna Vänstern som ingår i i partigruppen GUE/NGL – Förenade Europeiska Vänstern/Nordiska Gröna Vänstern.

Berit Dahlström
Politisk sekreterare med lednings- och planeringsansvar.
Berit har bland annat huvudansvar för alla besöksgrupper och Malins resor. Berit har tidigare varit kommunalråd i Östersund och haft många uppdrag inom Vänsterpartiet. Berit är utbildad sjuksköterska och systemvetare. Hon har bott och arbetat i Bryssel i nästan tio år. Läs mer om Berit.

Nazanin Sepehri
Politiskt sakkunnig i migrationsfrågor.
Nazanin är uppvuxen i Göteborg och har en masterexamen från Goldsmith College i London. I Europaparlamentet bevakar hon utskottet för medborgerliga fri- och rättigheter, LIBE, med ett särskilt fokus på migrationsfrågor. Läs mer om Nazanin.
+32 2  2843056

Lotta Narvehed
Lotta ansvarar för presskontakter, sociala medier och övrig kommunikation.
+32 2 284 73 74,  +32 498 44 31 40

Azadeh Jafari ansvarar föra att följa Europaparlamentets jämställdhetsutskott, FEMM, för hela vänstergruppen i Europaparlamentet, GUE/NGL.
Azadeh är uppväxt i Örebro men lever sedan en tid tillbaka i Belgien. Hon har tidigare arbetat som socialarbetare med fokus på att hjälpa flyktingar och nyanlända i Bryssel. Läs mer om Azadeh.

Stellan Hermansson
Politisk sekreterare med säte på Vänsterpartiets kontor i Stockholm.
Stellan ansvarar framförallt för Europaparlamentets omröstningar i Bryssel och Strasbourg och har god överblick över de flesta beslut som tas i parlamentet. Han har tidigare arbetat som vice generalsekreterare för GUE/NGL i Bryssel  och som solidaritetssekreterare för globala frågor på LO Irland. Läs mer om Stellan.
[email protected], mobil: 070 299 70 79

Du kan alltid mejla oss om du har frågor. Vi får väldigt många mejl så svaret kommer kanske inte omedelbart. Vi gör dock vårt bästa. Om du inte fått svar efter en vecka, testa igen. Om du vill kan Malin eller någon ur personalen komma och prata eller besöka partiföreningar, skolor eller arbetsplatser. Vi försöker ha en tät kontakt med partiet och medborgare.