Bli vår praktikant i höst!

Nu har du chansen att bli vår praktikant i EU-parlamentet i Bryssel i höst.

Vi behöver någon som tar vid när vår nuvarande praktikant Sara slutar. Vi söker dig som har en pågående eller avklarad universitetsutbildning i statsvetenskap, genusvetenskap, sociologi, nationalekonomi, juridik, litteraturvetenskap, konstvetenskap eller motsvarande. Du är nyfiken, flexibel och mogen att ta ett stort, eget ansvar i kontorets arbete.

Som praktikant får du delta och följa Vänsterpartiets aktiviteter i EU-parlamentet. Du kommer särskilt att få följa arbetet i jämställdhetsutskottet och driva feministisk politik. Du deltar i arbetsgrupper med ledamöter och andra politiska sekreterare med att utveckla och sprida Vänsterpartiets och vänstergruppen GUE/NGL:s politik. Självklart sympatiserar du med Vänsterpartiets värderingar. Praktiken utförs på Vänsterpartiets kontor i Bryssel och, i undantagsfall, Strasbourg. Arbetsspråken är svenska och engelska. Franska kan också vara till stor hjälp i det vardagliga livet, både inne i parlamentet och utanför.

Praktiken är förlagd till höstterminen 2018, start den 17 september.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Omvärldsbevakning
  • Utredningsarbete
  • Rapportskrivning
  • Utarbeta underlag till artiklar och andra former av medieutspel
  • Ta fram underlag till beslut
  • Administrativt arbete
  • Samarbeta med NGO:s och feministiska rörelser

Tillträde: 2018-09-17

Arbetstid: Heltid

Lön: Ersättning utgår

Varaktighet: 6 månader